За успешното дипломиране по Педагогика на обучението по математика, информатика и информационни технологии е необходимо явяване на държавен изпит или дипломна работа. Може да ви помогне за цялостно или частично разработване на теми за държавен изпит по Педагогика на обучението по математика, информатика и информационни технологии. При писане на теми по педагогика на обучението по математика, информатика и информационни технологии се съобразяват препоръчаната литература и време с което разполагате.

За повече информация моля свържете се с нас, чрез контактната форма, info@konspekt.bg или телефона за връзка.

Теми по педагогика на обучението по математика

Уравнения и неравенства.

Метрични зависимости в триъгълник, четириъгълник и окръжност. Лице на многоъгълник.

Успоредност в пространството.

Перпендикулярност в пространството.

Матрици. Видове матрици. Детерминанта на квадратна матрица от ред n – дефиниция. Пресмятане на детерминанти от втори и трети ред. Свойства на детерминантите.

Действия с матрици. Обратна матрица. Матрични уравнения.

Системи линейни уравнения. Теорема на Руше-Кронекер-Капели. Хомогенни системи линейни уравнения.

Уравнения на права в равнината – параметрични уравнения, общо уравнение – основна теорема. Декартово уравнение. Взаимни положения на две прави в равнината. Разстояние от точка до права.

Параметрични уравнения на равнина. Основна теорема. Общо уравнение на равнина. Параметрични уравнения на права в пространството. Общо уравнение на права в пространството.

Производни. Основни теореми за диференцируеми функции. Изследване на функция.

Неопределен интеграл. Интегриране на рационални функции.

Теми по педагогика на обучението по Информатика и информационни технологии

Архитектура на компютърната система. Класификация на компютрите. Структура и основни принципи на организация. Периферни устройства – общи характеристики.

Цели и функции на операционните системи. Структура на операционната система. Управление на файловете. Управление на устройствата. Принципи на входно-изходния софтуер.

Бройни системи. Булева алгебра.

Типове данни (Езикът C#. Променливи и типове данни. Управление на паметта и стек на извикванията. Оператори и приоритет на операторите. Условни конструкции и цикли (Оператори if и switch/case. Цикли for, while и do/while). Масиви (Едномерни и многомерни масиви. Алгоритми върху масиви).

Методи и рекурсия (Методи и работа с методи. Референции и динамична памет. Предаване на параметри по референция и по стойност.) Рекурсия. Работа с низове (Символни низове. Конвертиране на данни от и до низ).

Класове и структури. Структури. Контрол на изпълнението на програмата. Базов синтаксис на обработка на грешки. Работа с потоци и файлове.

Наследяване и полиморфизъм – създаване на производни класове. Извикване на конструктори на базов клас. Присвояване между производни и базови класове (принцип на Лисков, оператор as). Скриване и препокриване на методи (new, virtual, override). Ограничаване на достъпа в наследствена йерархия (protected). Разширяване на типове като алтернатива на наследяването (extension methods).

Растерна и векторна графика. Графичен хардуер и софтуер. Двумерни и тримерни графични преобразования.

Подходи за проектиране на уеб сайтове. Уеб технологии. Елементи на уеб страница и компоненти на уеб сайт. HTML: синтаксис на тагове и атрибути, основни тагове. CSS: синтаксис, форматиране, позициониране.

Уеб правила, критерии за оценка и концепции за уеб дизайн. Същност, характеристики и приложение на Системите за управление на съдържанието. Блогове – характеристики, видове, съдържание.

Обектно ориентирано програмиране – основни концепции и механизми.

Компютърна текстообработка. Електронни таблици. (Основни понятия, софтуерни приложения, функционалности).

Компютърна презентация. Бази от данни. (Основни понятия, софтуерни приложения, функционалности).

Компютърно моделиране. Алгоритми и структури от данни. Учебно съдържание.

 

Методика на обучението по математика, информатика и информационни технологии

Понятията като форма на мислене и методика на усвояването им в училищния курс по математика (УКМ). Структура на понятие. Видове понятия (примери). Видове определения на математически понятия и условия на които отговарят. Методика на въвеждане и усвояване на математическите понятия. Систематизиране на понятията в УКМ.

Математически твърдения (аксиоми, теореми). Видове теореми. Методика на изучаване на теоремите в УКМ – подходи за въвеждане, методи за изучаване и затвърдяване на теоремите.

Математическа задача. Структура на решение на математическа задача. Място, роля и функции на задачите в обучението по математика. Методически модел на Дйорд Пойа за решаване на задача.

Методически идеи за изучаване на релациите и операциите в училищния курс по математика. Функциите в обучението по математика. Релации и операции, които се изучават в училищния курс по математика, недостатъци при изучаването им.

Функции, които се изучават в училищния курс по математика, етапи при изучаването им. Методически идеи за преодоляване на трудностите на учениците и повишаване ефективността (успеваемостта) на обучението при изучаване на релациите, операциите и функциите.

Методически идеи за изучаване на понятията уравнение и неравенство в училищния курс по математика. Видове уравнения и неравенства и методика на изучаването им в обучението по математика.

Базови понятия по информатика и ИТ в училищния курс. Система от основни учебни дейности в обучението по информатика и ИТ. Проверка на знанията.

Функции и систематизация на задачите в обучението по информатика и ИТ. Система от задачи. Работа по проекти.

Специфика на организацията на уроците по информатика и информационни технологии. Модел на методическа разработка на урок (примерен план-конспект).

Електронно обучение – същност, видове, предимства и недостатъци. Създаване и използване на електронни ресурси. Обучение в онлайн среда.

 

 

 

Scroll to Top
Call Now Button