Разрабваме теми за държавен изпит по специалност Информационни и комуникационни технологии (ИКТ) в образованието. При изготвяне на теми се използва препоръчана литература от конспекта и индивидуалното желание на студента за обем и срок на изготвяне. За повече информация пишете или се обадете.
Примерни теми по ИКТ в образованието за магистър редовна, задочна и дистанционна форма, включват:
Уеб технологиите – от информация към комуникация. Поява, същност, версии, видове, педагогически характеристики.
Възможности на Уеб технологиите за оптимизиране на процеса на обучение.
Развитие на познавателната дейност при децата. Същност на познавателната дейност и на процеса на развитие. Характеристики на процеса на развитие.
Същност на критическото мислене. Основни параметри. Характеристика на уменията за критическо мислене.
Съвременни педагогически изследвания (същност, значение и видове методи на изследване).
Съвременни ИКТ-базирани учебни среди – същност, педагогически характеристики и видове.
Смесено обучение – същност, развитие, особености.
Основни препоръки и изисквания към проектиране и създаване на електронни учебни материали.
Интерактивни методи на обучение (същност и значение на интерактивните методи, интерактивно обучение, характеристика на видовете интерактивни методи и тяхното приложение в процеса на обучение).
Основни характеристики на нетикета. Етично хакерство. Етикет при писмена комуникация в електронна среда.
Нравствени аспекти на педагогическото общуване при синхронно обучение. Изграждане на позитивни нравствени взаимоотношения при онлайн обучение. Нетикет при онлайн провеждане на изпитите.
Преподаването и ученето в дигиталната епоха.
Теории на учене и дигиталните технологии.
Същност и форми на общуване и взаимодействие в педагогически контекст. Модели на комуникация.
Особености на педагогическото общуване и взаимодействие в дигитална среда. Алгоритъм и технологии за постигане на ефективно педагогическо общуване в дигитална среда.