Специална педагогика е интердисциплинарна научна област, занимаваща с обучението, възпитанието и социалната интеграция на деца, младежи и възрастни със специални образователни потребности, увреждания или затруднения в развитието. За успешното завършване на специалност „Специална педагогика“ е необходимо полагане на държавен изпит или защита на дипломна работа. 

Може да помогнем в разработването на теми за държавен изпит по специална педагогика за бакалавър, магистър, докторантски изпит, конкурсни изпити или опресняване на теоретични знания. При изготвяне на темите по специална педагогика се използва посочената в конспекта литература, желание от студента обем и срок за изготвяне на темите.

Не оставяйте нищо на случайността – поръчайте сега и се подгответе с увереност за държавния изпит!

Примерни теми по специална педагогика

Научен статут на специалната педагогика – същност, определение, обект, предмет, области, задачи, връзка с други науки.

Същност на приобщаващото образование при деца и ученици със СОП. Съвременно законодателство в България. Осигуряване на обща н допълнителна подкрепа.

Същност и особености в работата на ресурсния учител, подпомагащ приобщаващото образование на деца и ученици със СОП. Основни функции.

Същност и особености на педагогическото оценяване на депа и ученици със СОП. Сформиране н работа на екипа.

Ролята на семейството и ключови компетенции за работа с родители на деца и ученици със СОП.

Ранна интервенция при деца със СОП.

Професионално и кариерно ориентиране и подготовка на ученици със СОП.

Характеристики и специфики на деца и ученици със СОП

Класификации и характеристика на групите деца с умствена изостаналост. Особености на когнитивното функциониране и подходи за диагностично оценяване.

Специфика и особености в учебния процес при деца и ученици с умствена изостаналост.

Класификации на деца и ученици с нарушено зрение. Характеристики и особености при деца и ученици с нарушено зрение.

Специфика и особености в учебния процес при деца и ученици е нарушено зрение.

Класификации на деца и ученици е нарушен слух. Характеристики на отделните групи деца със слухови нарушения.

Специфика и особености в учебния процес при деца и ученици с нарушен слух. Същност и цели на специалните учебни предмети. Адаптиране на образователната среда и на педагогическия подход в приобщаващото училище.

Класификации на деца и ученици от аутистичния спектър. Характеристики при отделните групи деца и ученици е аутизъм.

Специфика и особености в учебния процес при деца и ученици от аутистичния спектър. Подходи за терапия и подкрепа.

Класификации на деца и ученици с невросоматични нарушения. Обща характеристика на децата с хронични заболявалия и на децата с двигателни увреждания.

Специфика и особености в учебния процес при деца и ученици е невросоматични нарушения. Подходи за преодоляване на негативните последствия от хоспитализацията. Специфични подходи и методики на работа при деца с невросоматични заболявалия.

Класификации на деца и ученици с множество увреждания. Обща характеристика.

Специфика и особености в учебния процес при деца и ученици с множество увреждания. Алтернативно и подпомагащо общуване.

 

Методика на обучението на деца със СОП

Същност и особености на брайловото писмо при зрително затруднени деца и ученици.

Алтернативни средства за комуникация при ученици с нарушен слух.

Методика на обучението по словесна реч при ученици със слухови нарушения. Принципи, етапи и съдържание на обучението.

Същност на ориентирането и мобилността при зрително затруднени деца и ученици.

Методика на обучението по математика при ученици със специални образователни потребности.

Методика на обучението по природил науки при ученици със специални образователни потребности.

Методика на обучението по БЕЛ при ученици със специални образователни потребности.

Методика на обучението по обществени науки и гражданско образование при ученици със специални образователни потребности.

Scroll to Top
Call Now Button