Дипломирането по специалност Предучилищна и начална училищна педагогика е свързано с полагане на писмен и/или устен държавен изпит или дипломна работа. Изготвяме теми по Предучилищна и начална училищна педагогика за обучение в бакалавър, магистър, докторски програми и конкурсни изпити.  Разработваните теми по предучилищна и начална училищна педагогика са съобразени с въпросите от конспекта, препоръчаната литература, изискван обем и индивидуален срок за подготовка.

Основни теми от конспект за писмен и/или устен държавен изпит по Предучилищна и начална училищна педагогика, могат да включват няколко ключови направления.

  • Педагогика и възпитание

Обект, предмет, структура и функции на педагогиката. Цели и задачи на педагогиката. Основни категории на педагогиката – възпитание, обучение, образование, социализация, инкултурация.

Интелектуално възпитание – същност, цел, средства, форми и методи.

Нравствено възпитание – същност, цел, средства, форми и методи.

Социално възпитание, същност, цел, средства, форми и методи.

Емоционално възпитание, същност, цел, средства, форми и методи.

Същност и компоненти на учебните съдържания – знания, умения и компетентности. Основни документи за съдържание на образованието учебен план, учебна програма, учебник, учебни пособия, годишно разпределение.

Теория за целите на обучение. Таксономии на целите на обучението в познавателната област.

Същност на ученето. Видове учене. Стратегии и техники на ученето.

Същност структура и функции на преподаването. Модели и стилове на преподаване. Техники на преподаването.

Същност и закономерности на процеса на обучение.

Методи на обучение. Същност и класификации.

Характеристика на отделни методи на обучение.

Системи и организационни форми на обучение. Същност и класификации. Урокът като основна форма на обучение.

Професионални и личностни качества на учителя.

  • Педагогическа психология

Подходи и теории към разбирането за детското развитие. Идеите на Зигмунд Фройд, Жан Пиаже и др.

Емоционална привързаност. Разбиранията на Джон Боулби и Мери Ейнсуърт за привързаността.

Емоционално развитие.

Комуникативно развитие. Развитие на общуването с възрастните и връстниците.

Познавателно развитие.

Морално развитие.

Развитие на детската личност. Развитие на „Аз-концепцията“.

Алтруизъм и агресивност при децата.

Връзката между детето и родителите.

Педагогическата психология: основа на преподаването. Характеристика на добрия учител.

Многообразие на учениците.

Поведенчески теории за ученето.

Когнитивни теории за ученето.

Центрирани върху ученика и конструктивистки подходи към преподаването.

Мотивиране на учениците да учат.

  • Предучилищна педагогика

Предмет, структура и методи на предучилищната педагогика.

Специфика на предучилищното образование. Цели, задачи, съдържание и европейски ориентири.

Организиране живота и активността на децата в детската градина. Форми за организиране на педагогическото взаимодействие.

Интелектуално възпитание на децата от предучилищна възраст. Цел, задачи, методи и средства.

Социално-нравствено възпитание и развитие на детето в условията на детската градина.

Естетическо и художествено-творческо възпитание и развитие на детето в условията на детската градина. Особености, цел, задачи, принципи и средства.

Трудово възпитание на децата от предучилищна възраст. Специфика на детския труд. Видове. Цел, задачи средства.

Физическо възпитание на децата от предучилищна възраст. Цел, задачи и средства.

Същност и специфика на предучилищното обучение. Форми и методи на педагогическо взаимодействие.

Подготовка на децата за училище и училищна готовност на децата от предучилищна възраст. Приемственост между предучилищното и начално училищното образование.

Разновъзрастовият принцип за организиране на детската група. Социални и педагогически приоритети на смесената възрастова група в предучилищното заведение.

Семейството като възпитателна среда. Съвременни стратегии за сътрудничество между образователната институция и семейството.

Основни функции на управление на образованието – планиране, организиране, мотивация и контрол.

Законодателни и нормативни основи на съвременното предучилищно образование.

Професиограма на учителя. Функции, качества и компетентности.

Система на детската игрова дейност. Видове игри. Развиващи и образователни аспекти на играта в предучилищна възраст.

Организация на педагогическото взаимодействие в творческите игри – сюжетно-ролеви, театрелизирани и строително-конструктивни.

Игри с правила-дидактични и подвижни. Характерни особености и видове.

За поръчки и въпроси използвайте контактната форма, имейл или посочен телефон.

Scroll to Top
Call Now Button