Разработване на теми по поръчка от конспект за държавен изпит по корпоративно управление за всички български университети, колежи, академии, ЦПО. Може да ви помогнем и при разработване на конспект с въпроси по корпоративно управление за конкурсен изпит, опресняване на знанията, семестриални изпити.
При разработване на теми от конспект се съобразяват изискванията за обем, препоръчана литература, срок, допълнителни индивидуални предпочитания. За въпроси и повече информация използвайте формата за поръчка, имейл или се обадете. Очакваме ви!
Примерни теми по корпоративно управлние за държавен изпит магистър
Стратегическо управление и планиране – съдържание и етапи на процеса. Модели за дефиниране на мисията. Стратегически цели. Система от планове на организацията.
Бизнес планиране – същност и видове бизнес планове. Методология на разработването на бизнес плана. Раздели и връзки между отделните компоненти на бизнес плана.
Организационна функция, организационна структура и организационно проектиране – същност, съдържание и принципи. Фактори, влияещи върху модела на организационно-управленската структура.
Класически, неокласически и ситуационен модел за проектиране на организационни системи. Сравнителен анализ на видовете организационно-управленски структури.
Управление на бизнес организацията. Управленски функции, умения и роли.
Управленски решения. Същност и видове. Процес на вземане и осъществяване на управленски решения. Стандартизирани и/или програмирани управленски решения. Нестандартизирани и непрограмирани управленски решения и методи за тяхното вземане.
Управление на мотивационния процес. Съдържателни и процесуални мотивационни теории. Мотивационни модели.
Организационната промяна – необходимост и фактори на промяната. Управление на процеса на промяна – модели, стратегии и ефекти на промяната.
Ръководителят и промяната. Съпротива срещу промяната. Техники и практики за преодоляване на съпротивата срещу промяната.
Изграждане на корпоративна идентичност. Мисия и визия на фирмата. Цели. Лого и слоган. Стратегии.
Разработване на предприемаческа стратегия. Стратегически процес.
Управленско счетоводство – същност и значение на изучаването на разходите в управленското счетоводство. Класификация на разходите за нуждите на управленското счетоводство.
Изследване на динамиката на приходите и разходите в управленското счетоводство. Анализ по модела “Разходи – обем – печалба”. Методи за установяване на критичния обем на продажбите.
Калкулиране на себестойността – цели, задачи и етапи на процеса. Проблеми на калкулирането и методи за решаването им.
Финансово планиране – съдържание и етапи на процеса. Разработване на първични и обобщаващи финансови планови документи.
Управление на инвестициите в реални активи – съдържание на инвестиционния проект. Входящи и изходящи парични потоци. Основни методи за оценка на ефективността на инвестициите в реални активи.
Управление на инвестициите във финансови активи. Отчитане на възвращаемостта и риска при инвестиране в портфейл от ценни книжа.
Рекламата като елемент на комуникационната политика на предприятието. Видове реклама. Рекламни канали, рекламоносители и рекламни средства. Организиране и провеждане на рекламна кампания.