Разработване на теми за държавен изпит по Организация и управление на туристическото обслужване и организация и Организация и управление на хотели и ресторанти за всички колежи по туризъм, университети, ЦПО, учебни заведения.
Примерни теми за държавен изпит по организация и управление на туристическото обслужване
Туризмът като социален, културен и икономически феномен.
Туристически ресурси – природни и антропогенни.
Видове туризъм – характеристика.
География на туризма /ресурси и туристически райони в България/.
Туристическа индустрия.
Основни участници на международния туристически пазар.
Комплексен туристически продукт.
Механизъм за управление на туристическата индустрия в глобален, регионален и национален мащаб.
Национални и международни туристически организации.
Маркетинг и реклама в туризма.
Правно-нормативна уредба в националния и международния туризъм.
Персонален мениджмънт в туризма.
Управленски структури, кадрова политика.
Подбор, мотивация и стимулиране на персонала.
Фирмена култура и етика.
Бизнес комуникации и връзки с обществеността в туристическия бизнес.
Социологически и психологически основи на туризма.
Туроператорска, агентска и транспортна дейност в туризма.
Туристическа анимация и екскурзоводство.
Счетоводство на туристическа фирма.
Устойчиво развитие на туризма и опазване на природната среда.
Културно-историческото наследство в предметното поле на туризма.
Примерни теми за държавен изпит по организация и управление на хотели и ресторанти
Теоретични постановки – дефиниции, основни понятия, същност и характеристики, класификация.
История на хотелиерството – възникване и развитие в България и по света.
Нормативна уредба на хотелиерството и туризма в България, ЕС, Света.
Организация и управление на хотели.
Организация и управление на ресторанти.
Технология на туристическото хотелиерско и ресторантьорско обслужване – същност, съдържание, особености.
Основи на технологическия процес в хотелиерско и ресторантьорско обслужване.
Класификация, технологична схема и технологичен цикъл в хотелиерско и ресторантьорско обслужване.
Технологии на обслужване на преден (фронт) офис.
Технология на туристическото обслужване.
Технология на посредническата и екскурзоводската дейност.
Глобалните туристически мрежи и вериги и развитието на световната туристическа индустрия.
Договор за организирано туристическо пътуване с обща цена.
Концепции за зелен хотел и зелен ресторанти (green hotel and green restaurant).
Приложение на индустрия 4.0 (Industry 4.0) в хотелиерство и ресторантьорство.
Цели за устойчиво развитие на хотели и ресторанти.
Може да ви помогне при изготвяне на теми за държавен изпит по Организация и управление на хотели и ресторанти и организация и управление на туристическото обслужване, а също така и от различни конспекти и въпросници за всички български университети, колежи, професионални гимназии, ЦПО.
За повече информация и въпроси моля пишете или се обадете.