Разработване на теми за държавен изпит по Организация и управление на туристическото обслужване и организация и Организация и управление на хотели и ресторанти за всички колежи по туризъм, университети, ЦПО, учебни заведения.

Примерни теми за държавен изпит по организация и управление на туристическото обслужване

Туризмът като социален, културен и икономически феномен.

Туристически ресурси – природни и антропогенни.

Видове туризъм – характеристика.

География на туризма /ресурси и туристически райони в България/.

Туристическа индустрия.

Основни участници на международния туристически пазар.
Комплексен туристически продукт.

Механизъм за управление на туристическата индустрия в глобален, регионален и национален мащаб.

Национални и международни туристически организации.

Маркетинг и реклама в туризма.

Правно-нормативна уредба в националния и международния туризъм.

Персонален мениджмънт в туризма.

Управленски структури, кадрова политика.

Подбор, мотивация и стимулиране на персонала.

Фирмена култура и етика.

Бизнес комуникации и връзки с обществеността в туристическия бизнес.

Социологически и психологически основи на туризма.

Туроператорска, агентска и транспортна дейност в туризма.

Туристическа анимация и екскурзоводство.

Счетоводство на туристическа фирма.

Устойчиво развитие на туризма и опазване на природната среда.

Културно-историческото наследство в предметното поле на туризма.

 

Примерни теми за държавен изпит по организация и управление на хотели и ресторанти

Теоретични постановки – дефиниции, основни понятия, същност и характеристики, класификация.

История на хотелиерството – възникване и развитие в България и по света.

Нормативна уредба на хотелиерството и туризма в България, ЕС, Света.

Организация и управление на хотели.

Организация и управление на ресторанти.  

Технология на туристическото хотелиерско и ресторантьорско обслужване – същност, съдържание, особености.

Основи на технологическия процес в хотелиерско и ресторантьорско обслужване.

Класификация, технологична схема и технологичен цикъл в хотелиерско и ресторантьорско обслужване.

Технологии на обслужване на преден (фронт) офис.

Технология на туристическото обслужване.

Технология на посредническата и екскурзоводската дейност.

Глобалните туристически мрежи и вериги и развитието на световната туристическа индустрия. 

Договор за организирано туристическо пътуване с обща цена.

Концепции за зелен хотел и зелен ресторанти (green hotel and green restaurant).

Приложение на индустрия 4.0 (Industry 4.0) в хотелиерство и ресторантьорство.

Цели за устойчиво развитие на хотели и ресторанти.

Може да ви помогне при изготвяне на теми за държавен изпит по Организация и управление на хотели и ресторанти и организация и управление на туристическото обслужване, а също така и от различни конспекти и въпросници за всички български университети, колежи, професионални гимназии, ЦПО.

За повече информация и въпроси моля пишете или се обадете.

 

Scroll to Top
Call Now Button